Friday, August 7, 2009

درد و دلی‌ با آقای موسوی

یار مورد اعتماد امام بعد از بیست سال دوری و عذلت نشینی پا به عرصهٔ سخت و پر از التهابی گذاشت که شاید خودش و هیچ کارشناسی، امروز ایران را پیش بینی‌ نمی‌‌کرد.روزی که آقای موسوی اعلام کاندید شدن کرد همه عصبانی‌ و احساسی‌ شدند،حتی ابطحی عزیز و یکی‌ از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین افراد،یکی‌ از دلایل حمایت نکردن از آقای موسوی را اعلام کاندیداتوری بعد از محمد خاتمی و انصراف خاتمی اعلام کرد.بعد از وقایع انتخابات همهٔ دوستان بر این باور بودند که شاید اگر محمد خاتمی بود و تحت فشار قرار می‌‌گرفت نتیجه انتخابات را می‌‌پذیرفت و جمهوریت نظام بدون خون ریزی و هزینه‌های بسیار،نابود شده بود.من هم این نکته را قبول دارم که آقای موسوی خیلی‌ شجاعانه ایستاده گی کرد و مصلحت نظام را بر گرفتن حق مردم و رای مردم مقدم نشمرد.ولی‌ انتقادی که می‌خواهم به آقای موسوی داشته باشم این است که اگر هفته اول بعد از انتخابات بیشتر مردم را همراهی کرده بود شاید،و شاید امروز جنبش سبز خیلی‌ بهتر و پر رنگ تر بود.شاید شما در خانه محصور بوده اید ولی‌ اگر شما میتوانستید و بیشتر به میان مردم نیامدید اشتباه کردید.آقای موسوی شما باید خیلی‌ سریع و به مانند یک رهبر اطلاع رسانی میکردید و قرار راهپیمای‌ها و تجمعات را هر چه بیشتر میدادید.مگر دوشنبه خونین که شما اعلام کردید و خودتان هم به میان مردم امدید،حضورمیلیونی مردم را ندیدید؟چرا ادامه ندادید؟مگر هفتم تیر که شما حضور خودتان اعلام کردید مردم به استقبال شما نیامدند؟هر چند که خودتان نتوانستید و یا نگذاشتند که به محل مسجد بیایید.نتیجه اعلام رسمی‌ نکردن و عدم حضور شما باعث شد که هر روز از گوشه ای‌ از دنیا و یا هر شخصی‌ اعلام راهپیمایی و تجمع میکرد که رفته رفته از میزان مشارکت مردم کاسته شد و دولت کود تا چی‌ توانست مراسم تحلیف حتی با آمدن ا.ن با بالگرد را بگذراند.مگر به جز این بود که شما را هم دستگیر می‌‌کردند،مطمئن هستم که شما خونتان را رنگین تر از شهدای جنبش سبز و یا زندانیان در بند نمی‌‌دانید.شما به عنوان رهبر این جنبش باید خیلی‌ بیشتر بیانیه میدادید که دیگران نخواهند جور شما را بکشند و هر روز بیانیه بدهند و مسیر جنبش را به بیراهه ببرند.خودتان نسبت به شعاری که طرفدارانتان میدادند انتقاد کردید و این به نظر من ضعف شما بود که شعارها عوض شد.شاید من هم موافق آن شعار باشم ولی‌ در این موقعیت فقط و فقط شما باید حرف میزدید و مردم گوش میکردند نه اینکه مردم بگویند و شما انتقاد کنید.
این مثل را همه میدانیم که ماهی‌ را هر وقت از آب بگیریم تازه است پس به فکر آینده باشید.بیشتر به میان مردم بیایید و بیشتر بیانیه بدهید،شما نباید بگذارید این جنبش که زحمات چندین ساله اصلاحات و مردم آزادی خواه ایران است شکست را آرام آرام بپذیرد.به شهرهای دیگر بروید و مانند زمان انتخابات با مردم حرف بزنید که با این کار بر دل‌ آنها و کسانی‌ که عزیزا نشان را از دست داده اند مرهم می‌گذارید و جنبش سبز را همیشه زنده نگاه می‌‌دارید.
یا حق و به امید پیروزی جنبش سبز و آزادی خواهی‌

6 comments:

فرهاد فدائی said...

من فکر می کنم که تو توقع زیادی از این شخص داری. مگه شعارهای قبل از انتخاباتش یادت رفته؟ شاید که بعد از انتخابات کمی شیر شده باشه، ولی اگه فراموش نکنیم، او می خواست هم اینور رو داشته باشه هم اونورو. او اگه 100 سال دیگه هم زنده باشه و 100000 نفر دیگه هم با باتوم کشته بشن اون فرد انقلابی که من و تو ازش توقع داریم نمیشه.

Anonymous said...

oon badbakht ro amsale shoma badbakhtesh kardid. Oon az aval ham inkare nabood. Sabr kon bebin baad az mozakere ba US eadamesh mikonan,
Toham bejaye in cherto perta boro beshin paye darset majboor nashi beri nomre eltemas koni. chetor oon moghe ke miri gardan kaj mikoni inghadr edea nadari? hala age mardeshi in comment ro publish kon!

نویسنده وبلاگ said...

JENAB NASHENAS
MAN VA HAMFEKRAN MAN KASANI NISTIM KE SANSOUR BOKONIM VA HARF MOKHALEF RA ENTESHAR NADEHIM HATTA DAR WEBLOG SHAKHSIYEMAN.
MAN TA BE INJA KE RESIDEH AM HICH VAGHT VA TAHT HICH SHARAYETI ELTEMAS BE OSTADI NAKARDEH AM VA OZV BASIJ YA JAHAIE MESL IN NASHODEH AM KE BETAVANAM ESTEFADEH KONAM.
VALI DAR MORED MOUSAVI BAYAD BEGOYAM KE BEHTARIN ENTEKHAB IN AST KE OO RA EADAM KONAND.

با مدعی مگویید اسرار عشق و هستی‌
تا بی‌ خبر بمیرد در درد خود پرستی‌

Anonymous said...

Hala shod! Khosham oomad!
Oon refighet Ramazan zadeh yeki mesle to bood . Vaghty oomad invare ab balad nabood esmesh ro be englisi benevise, vali hala behesh migan aghaye Dr! Negaran nabash toham aghaye Dr mishi vali fekr nakon kheili zerangi! In europeaee a haminjoori kheili haro gonde kardan dadan biroon, yeki dige roosh.
Hala doroogh ke ostekhoon nadare, vali ye moghe lazem shod behet yad avari mikonam kojaha rafty eltemas kardi!
saret be zendegit bashe,

نویسنده وبلاگ said...

دوست گرامی‌

از نوشته‌هایتان مشخص است که شما هم این طرف هستید.من بدون رانت و التماس آمده ام و مشغول درس خواندن هستم.امیدوارم که شما با رانت و خواهش نیامده باشید که احساس سرخردگی کنید.خیلی‌ از افراد هم ادعای دکتر بودن میکنند ولی‌ دکتر بودن فقط به مدرک نیست و امیدوارم اگر روزی مدرک دکترای خود را گرفتم و خواستم اسم دکتر را یدک بکشم رفتارم نیز دکتر وار باشد.موفق باشید

فرهاد فدائی said...

اینجا رو ببین http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=73280
زیدآبادی اوایل خرداد چی میگه!