Thursday, August 6, 2009

دستگیری موسوی،خاتمی،کروبی

مراسم تحلیف و تنفیذ دولت کود تا چی‌ برگزار شد و مردمی بسیاری دستگیر و به زندان رفتند. ا.ن بیچاره هم از ترس با بالگرد به مجلس آمد که تخم مرغ یا گوجه گندیده نخورد.ولی‌ همهٔ حرکات دولت نشانهٔ ترس از مردم است و ما باید از این موقعیت، بسیار خوب استفاده کنیم.تنها خوشحالی‌ من این است که مردم واقعا متحد شده اند، پدرومادرم این همبستگی‌ را همانند سال ۵۶ و ۵۷ می‌دانند.ولی‌ با این همه ترس و وحشتی که به جان دولت افتاده است و به خاطر اینکه کود تای خود را به پایان برسانند احتمال دستگیری خاتمی،موسوی،کروبی نیز میرود.شاید آنها فکر کنند پایان کودتای آنها دستگیری بزرگان اصلاحات باشد.همهٔ ما میدانیم که این دولت همهٔ عملیات را یک شبه تصمیم می‌گیرد و هیچ کدام از رفتارهایش منطق خاص به دنبال ندارد،ولی‌ ما باید هشیار باشیم و از الان برای روزی که این دستگیری اتفاق بیفتد برنامه ریزی کنیم.اطلاع رسانی کنیم که اگر این اتفاق افتاد کدام مناطق شهر تهران و کلا کدام مناطق دیگر شهرها باید تجمع کنیم.با این کار و با این اعلامیه هم دولت جرات به دستگیری نمیکند و اینکه همه میدانیم پس از این دستگیری باید به کجاها برویم،زمان در آن روز بسیار کم است و ما باید از الان شرایط آن روز را درک کرده باشیم که در شک نرویم.شاید ایده‌های جدید و بهتری از الان بتوانیم فکر کنیم که شرایط آن روز به فکرمان هم خطور نخواهد کرد.از پیر و جوان بخواهیم که اگر این اتفاق افتاد و مردم هیچ تحرک جدی نکردند سالهای زیادی باید بگذرد تا افرادی مثل خاتمی،موسوی،کروبی بیایند و همبستگی‌ عمومی به وجود آید.همین راهپیمایی‌های آرام و سکوت میتواند دولت را فلج کند و رهبری موسوی و دیگران میتواند چراغ نیمه سوز را هر چند ضعیف روشن نگه دارد.

4 comments:

Anonymous said...

به معنای اعتراض تمام این عیاد پیش رو را عزای عمومی اعلام کنیم وباتشکیل دسته های عزاداری امام حسین دراین روز های غیر محرم به این سخن مولا:گر مسلمان نیستی آزاده باش ونیز زیر پرچم ظلم نمانید حتی اگرلشکر وسپاهیانی نداشته باشید توجه کنیم بفرموده:همه روز ها عاشورا و همه زمین ها کربلاست بابی دین های متدین نما باید از را تدین واقعی وارد مبارزه شد بیاری خدا پیروزی نزدیک است

neda said...

kheili negaran khatami nabayad bood.chon oo yek shakhsiate jahani va shenakhte shode ast.mousavi va karoobi ham dastgir nakhahand shod,chon ba dastgiri anaha faghat asle nezam zire soal khahad raft.ba dastgir kardan anha ,yek no khod soozi dar nezam etefagh khahad oftad,va motmaenan dar miane osoolgara ha ham afrade ba fekr va manteghi peida khahand shod,ke be dolat ejazeye chenin kari ra nakhahand dad.hala bar farze mesal agar saran eslahat dastgir shodand,bayad montazer bood ke mardom ke in nahal ra moraghebet konand ta be bar beneshinad.yani ta zamani ke eslahat dar khoone mardom rishe nakonad,hozoore afradi manande sarane eslahat komaki nemikonad,va agar in eslahat rishe davande bashad,hozoor nadashtane rahbaran ham kheili khadshe vared nemikonad.yani dar kol vojoode yeki lazemeye vojoode digari baraye residan be piroozi nist.khode mardom bayad talash konand.

امیر said...

با سلام، این نظری بود که من همیشه راجع بهش فکر می‌کردم. این رژیم کودتا حتما ، این کار را در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد داد، این گرفتن و دادگاهی ابطحی و،،،، زمینه سازی بود، یکی‌ از کارهای مهمی‌ که باید انجام بشه این هست که آقایان موسوی و کروبی یک ، اساسنامه‌ای بنویسند که چهار ستون این جنبش را در بر بگیره تا دیر نشده. . از همه مهمتر با ویدئو، (در خارج میشود بهتر کار کرد) منظور از طریقه مخملباف و ،،، تا تشکلی شکل نگیره، نمی‌شود این جنبش را اساسی به پیش برد . باید یک سا یتی در خارج باشه ، که همه آنجا فرماندهی بشه، این جنبش خود جوش بود ، ولی‌ تا تظاهرات‌ها و اعتراضات. یک شکل و از یک جا هماهنگی نشود. کار سخت و دشواری در پیش هست. ما نباید یادمان برود، این آدمکش ها، کم کم دارند به خیلی‌ جاها نفوذ میکنند، و اخبار غلط ا،، میدهند.حتا در بالاترین هم رخنه کرده اند. من در خارج، هر روز دارم تمامی‌ سایت‌ها را چک و مرور می‌کنم. از بی‌ بی‌ سی‌،صدای آمریکا. بالاترین . دنبال ه،کلمه. پک ایران،مجاهد، یوتوب، روزنویس، تویتر، .حداقل ۶۰ تا ۷۰ بلاگگر. تلویزیون‌های خارج. روزنامه‌های معتبر خارج. و تحلیلگر‌های خارجی‌ ، تلویزیون ایران،و و و،،، پیروزی ما فقط و فقط در این هست که یک صدا از یک منبع موثق اخبار را دریافت کنیم. آن منبع میتواند از منابع کوچک، خود را تغذیه کند. چند رودخانه که بهم بپیوندند، یک رود عظیمی‌ به راه خواهد افتاد، ما باید احمق باشیم اگر فکر کنیم ، میتوا نیم این رژیم خونخوار را با چند تظاهرات از پای در آوریم. اعتصاب، نافرمانی ، پخشه تراک، اعلامیه، دیوار نویسی، ، کار سیاسی در خارج، بمباران اعتراضات ، مراجع خارجی‌ ، با ای‌ میل ، و و و ، باید باهم هماهنگ بشوند.. از موضوع خارج نشویم، موسوی باید یک تیم از بهترینها درست کند. حتا از طرفداران شاه، و مجاهدین و چریک ها، هی‌ نگویم ، آن خیانت کرد این پولها را خورد، آن یکی‌ چه کرد، ایران برای همه ایرانیان، از هر گروه و مذهب. باید یک ایرانی‌ با همه احزاب درست کنیم، و گر نه که، از چاله به چاه افتادن هست، ما که دیکتاتوری دیگر نمیخواهیم.

آرش said...

درود بر شما
فکر نمیکنم اینها اینقدر احمق باشند.
با اینکار خودشون میدونند که گور خودشون رو میکنند

دانلود (سخنرانی کدیور + گزارش رادیو جوان)

http://arashvillage.wordpress.com/2009/08/08/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%b3%d8%ae%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%af%db%8c%d9%88%d8%b1-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86/